نسخه آزمایشی
۱۲۰ بازدید

به مناسبت هفته جوانی جمعیت و تشویق و ترغیب دانشجویان به امر ازدواج با حضور جناب آقای سوری مدرس درس دانش خانواده و جمعیت جلسه ای برگزار گردید .
مدرس دانش خانواده و جمعیت مراکز آموزش عالی استان کرمانشاه گفت: فقدان مهارت و عدم آگاهی از فرآیندهای انتخاب همسر از عمده‌ترین دلایل عدم پایداری خانواده‌ها است. به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه ،مهدی سوری به مناسبت هفته ملی جمعیت اظهار کرد: افراد قبل از ورود جدی به فرآیند انتخاب همسر، علاوه بر برخورداری از حداقل‌های معیشتی، باید به بلوغ‌های شش گانه رسیده باشند و از هدف و انگیزه بسیار بالایی نیز برخوردار باشند.

سوری افزود: انتخاب همسر فرایندی کاملا عقلانی است و تناسب در ملاک‌های عرفی از جمله ویژگی‌های جسمانی، روانشناختی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

این مدرس دانشگاه علاوه بر ملاک‌های فوق، پایداری زندگی مشترک را وابسته به چهار ملاک اصلی ایمان، تقوا، اخلاق و سلامت روان دانست.

سوری با بیان اینکه آموزش‌های خانواده و مهارت های زندگی به عنوان یک ضرورت باید مورد توجه جدی قرار گیرد، عنوان کرد: با توجه به سهم قابل توجه آموزش‌ها و مشاوره‌های قبل از ازدواج در استحکام بنیان خانواده، این مهم باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مشاوره‌های پیش ازدواج به عنوان یک الزام باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: فرهنگ‌ سازی در خصوص رجوع به مشاور و متخصص خانواده باید توسط نهاد ‌های ذیربط انجام شود و توجه جدی به مراکز مشاوره و ارائه خدمات تخصصی روانشناسی به خانواده‌ها به عنوان یک مطالبه جدی دنبال شود.

وی در خصوص مهارتهای زناشویی با تاکید بر فاصله گرفتن زوجین از کمال‌طلبی، گفت: بعد از ازدواج زوجین باید با پذیرش بی قید و شرط هم و با احترام به تفاوت‌های همدیگر و استمرار و تکرار روابط مطلوب روزهای نخستین رابطه، به استحکام و دوام بخشیدن به خانواده کمک کنند.

این مدرس دانش خانواده و جمعیت افزود: دخالت‌های خانوادگی و روزمرگی روابط زناشویی، دو عامل نارضایتی زناشویی است که در این خصوص باید آموزش‌ها و مشاوره‌های قبل و حین ازدواج در دستور کار قرار گیرد.

سوری همچنین به اهمیت فرزند پروری اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش نرخ ناباروری و اهمیت این مسئله در استحکام بنیان خانواده، توسعه فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا