نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی کرمانشاه > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرمانشاه > اخبار آموزشی > رییس مرکز آموزش عالی علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی کرمانشاه:افزایش ۴۰ درصدی پذیرش دانشجویان این مرکز
۱۶۲ بازدید

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه، دکتر خلیل جلیلی از مرکز آموزش عالی علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی کرمانشاه به عنوان بزرگترین و پرافتخارترین مرکز علمی کاربردی استان یاد کرد و افزود: در حال حاضر ۷۲۰ دانشجو در ۱۵ کد رشته آموزشی در مقاطع کاردانی و کارشناسی در این مرکز مشغول تحصیل هستند.

جلیلی حقوق، فناوری اطلاعات، دوخت و تکنولوژی لباس، مددکاری اجتماعی، معماری، شهرسازی، تربیت مربی پیش دبستانی از جمله رشته های فعال این مرکز عنوان کرد.

وی با اشاره به استقبال خوب دانشجویان از حضور در این مرکز، از افزایش پذیرش و ثبت نام دانشجویان در سال تحصیلی جاری خبر داد و افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ روند پذیرش دانشجویان و ثبت نام قطعی آنها علیرغم آنکه در اغلب دانشگاه ها روند نزولی داشته است در این مرکز با افزایش ۴۰ درصدی همراه بوده است.

وی افزود: این افزایش ۴۰ درصدی پذیرش دانشجویان در سال تحصیلی جاری موجب شده که مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرمانشاه بیشترین آمار پذیرفته شدگان و ثبت نام قطعی دانشجویان در بین مراکز علمی کاربردی استان را در این سال داشته باشد.

وی مهارت محوری آموزش های مرکز را عامل موثری برای استقبال دانشجویان از این مرکز عنوان کرد و افزود: عملکرد آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و کارآفرینی این مرکز که حاصل تلاش مدرسان مجرب و متعهد، مدیران پرتلاش و کارکنان دلسوز و جهادگر است از یک سو و برنامه‌ریزی‌های آموزشی و پژوهشی باکیفیت، فعالیت‌های فرهنگی دانشجو محور و پویایی دفاتر پژوهشی و کارآفرینی و تشکل‌های دانشجویی مرکز، برخورداری از امکانات، تجهیزات و کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز و نیز قرارگیری در موقعیت جغرافیایی مناسب در سطح شهر از سوی دیگر بستری را فراهم نموده است که مدرسان و دانشجویان بتوانند آموزش های واقعی علمی و کاربردی را به دانشجویان منتقل نمایند و همین امر موجب شده این مرکز همواره مورد توجه خانواده ها برای ادامه تحصیل فرزندان خود در رشته های فعال دانشگاهی باشد.

وی خاطرنشان کرد: رشته های مرکز علمی کاربردی با نگاه به اشتغال آینده دانشجویان راه اندازی شده و طی تحصیل در کنار آموزش های تئوری، آموزش های مهارتی و عملی را نیز فرا می گیرند تا بتوانند با توان بالای مهارتی وارد بازار کار می شوند.

جلیلی یادآور شد: رشته های تحصیلی این مرکز دانشگاهی همچنین به لحاظ اشتغال پذیری همواره ظرفیت بالایی دارند طوری که در برخی از رشته ها، فارغ التحصیل بیکار نداریم.

وی در ادامه افزایش توان اشتغال پذیری دانشجویان برای تسریع در جذب آنها در بازار کار را رسالت اصلی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرمانشاه دانشگاهی عنوان کرد و افزود: استان ظرفیت های بسیاری در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، تاریخی و گردشگری دارد که پس از تعطیلی مراکز علمی کاربردی سازمان های دولتی در سال های گذشته؛ آموزش عالی ما نتوانسته است آنچنان که شایسته است توان علمی و تخصصی جوانان استان را در این زمینه ها پرورش دهد و ما در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و برای سال تحصیلی آینده با هم اندیشی با سازمان های متولی مراکز علمی کاربردی دولتی، رشته های اولویت دار را احصاء و با توجه به امکانات و زیرساخت‌های ارزنده در جهاد دانشگاهی، برای پذیرش در رشته هایی که نیاز اصلی بازار کار استان (دولتی و خصوصی) است اعلام آمادگی کرده‌ایم.

وی افزود: با توجه به آماده سازی‌های صورت گرفته افزایش حداقل پنج کد رشته تحصیلی جدید که دارای ظرفیت جذب در بازار کار استان هستند را هدف گذاری کرده ایم که امیدواریم با حمایت های واحد استانی دانشگاه این مهم محقق شود.

جلیلی در ادامه از حضور فعال مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرمانشاه در زیست بوم فناوری استان خبر داد و افزود: اجرای رویدادهای نوآورانه و فناورانه از دیگر اهداف مرکز است که در سال جاری به صورت ویژه در این مورد برنامه ریزی کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: پرورش خلاقیت و توان نوآورانه دانشجویان، حضور در رویداد های شتاب و برگزاری رویدادها از جمله برنامه هایی است که در دفتر نوآوری و کارآفرینی مرکز اجرا می شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: راه اندازی دفتر کاریابی تخصصی از دیگر فعالیت های اولویت دار مرکز است که با کسب مجوز از مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و مطابق بخشنامه های ابلاغی دانشگاه در دستور کار قرار داده ایم و امیدواریم نقشی هر چند کوچک اما مؤثر در شاخص های اشتغال استان داشته باشیم.

وی افزود: علاوه بر این، تدوین، برنامه ریزی و اجرای دوره های کوتاه مدت تخصصی و مهارت افزایی دانشجویان و دانش آموختگان و توسعه حرفه ای مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی از دیگر اهداف مرکز در سال جاری است که بدین منظور حداقل ۱۰ دوره کوتاه مدت تخصصی و برگزاری ۱۲ کارگاه آموزشی و چهار رویداد در دست اقدام قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص بستر سازی حضور دانشجویان در محیط واقعی کار و اتصال آموزش با بازار کار در قالب طرح های تعاونی و اشتغال نیز اقدامات ارزنده ای را برنامه ریزی نموده ایم.

وی در ادامه در تشریح افتخارات مرکز آموزش عالی علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: این مرکز در سال های گذشته در میان مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و نیز مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور جایگاه شایسته ای داشته است و کسب رتبه های برتر استانی و نمونه کشوری و قرارگیری در بین ۱۰ مرکز برتر کشور از جمله افتخارات این مرکز است.

وی افزود: همچنین حضور مدرسان و دانشجویان مرکز در جایگاه های برتر کشوری از دیگر افتخارات مرکز در سال های اخیر بوده است.

جلیلی معرفی سه دانشجوی نمونه کشوری طی دوسال تحصیلی، معرفی پژوهشگر برتر کشور در جشنواره امید، کسب عنوان مدرس برتر دانشگاه توسط مدرسان مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی، کسب عنوان بیشترین آمار اشتغال فارغ التحصیلان در آخرین بررسی رسمی مراکز دانشگاهی علمی کاربردی در استان، کسب عنوان دفتر کارآفرینی برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه و کسب مقام اول مناظرات دانشجویی کشوری در دانشگاه جامع علمی کاربردی را از دیگر افتخارات این مرکز عنوان کرد.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا